poniedziałek, 28 października 2013

Wampiry

Wampir jest to nadprzyrodzona, przywrócona do życia istota, która żywi się krwią, aby być silnym i zdrowym. W Pamiętnikach Wampirów , każdy wampir, który istnieje do tej pory pochodzi z rodziny, znanej jako Pierwotni.
Pożywienie
*Krew - Krew jest głównym składnikiem diety każdego wampira. Wampiry by przeżyć, muszą się nią żywić. Krew każdego zwierzęcia podtrzymuje ich, za to krew ludzka daje im silniejsze zdolności.
Ludzkie pożywienie
Dopóki wampir pije wystarczającą ilość krwi, może jeść normalne jedzenie.
*Alkohol - Spożywanie alkoholu pomaga wampirowi utrzymać rządzę krwi pod kontrolą, prawdopodobnie działa to tymczasowo. Alkohol również spożywają dla przyjemność, jednak bez żadnych efektów.
*Głodowanie - Jeśli wampiry nie są w stanie spożywać krwi to w końcu słabną do tego stopnia, że nie mogą się poruszać ani mówić. Ich skóra wysycha po około tygodniu, później ulega mumifikacji. Stają się żywymi trupami, ale nie umierają.
Zdolności
*Nieśmiertelność - wampiry nie mogą się zestarzeć. Po przemianie są odporne na wszystkie choroby, wirusy i zakażenia. Jedyną infekcją, która może zabić wampira jest ugryzienie wilkołaka.
*Szybka regeneracja - złamania oraz rany na ciele wampira goją się bardzo szybko.
*Szybkość - wampiry mogą przemieszać się z niezwykłą dla ludzkiego oka szybkością.
*Siła - wampiry są znacznie silniejsze od ludzi, a ich siła rośnie z czasem. Nawet wampiry, które są w okresie przejściowym mogą wyrzucić dorosłego człowieka przez pokój z dużą prędkością i siłą.
*Zmysły - mogą usłyszeć szeptane rozmowy, nawet w oddalonych budynkach, wyczuwają zapach krwi i rozkładających się ciał. Wampiry widzą w całkowitej ciemności.
*Kontrola emocji - nadprzyrodzona zdolność do kontrolowania i manipulowania własnymi emocjami własnymi oraz innych.
*Kontrola snów - mogą manipulować snami i podświadomością. Mogą obdarzać koszmarami lub świadomymi snami.
*Perswazja - wampiry mogą sterować umysłami oraz zmieniać/usuwać wspomnienia.
Słabości
*Dekapitacja - oderwanie lub obcięcie głowy wampira spowoduje natychmiastową śmierć.
*Ogień lub światło słoneczne - wystawienie wampira do ognia lub na słońce spowoduje trwałą jego śmierć.
Werbena - po spożyciu werbeny przez wampira powoduje poważne osłabienie i gorączkę. Ponadto, jeżeli skóra wampira będzie narażona na kontakt z werbeną to skóra zacznie się spalać.
*Drewno - jeżeli wampir zostanie zraniony kawałkiem drewna, to spowoduje to osłabienie organizmu. Jeżeli drewniany kołek przebije serce wampira to spowoduje natychmiastową śmierć.
*Urządzenie Gilberta - jest to urządzenie, które powoduje ból u wampira.
*Wyrwanie serca - wyrwanie serca spowoduje trwałą śmierć.
*Ugryzienie wilkołaka - na początku daje objawy choroby, następnie organizm szybko się osłabia, a ostatecznie wampir umiera.
*Czary - czarownice znają czary, które powodują eksplodowanie naczyń krwionośnych wampira.
*Zaproszenie - jeżeli wampir nie zostanie zaproszony do danego mieszkania, to nie może do niego wejść.
*Złamanie karku - choć nie jest to śmiertelne, złamanie karku wampira uczyni go nieprzytomnym na kilka godzin.
*Linia rodu wampira - wampiry, które zostały przemienione przez Pierwotnych mogą zginąć, jeśli dany Pierwotny zostanie zniszczony przez kołek z białego dębu.
*Klątwa łowcy - jeżeli wampir zabije jednego z łowców to zaczyna mieć uciążliwe halucynacje, aż do momentu, kiedy popełni samobójstwo. Można złamać klątwę.

1 komentarz: